Indholdsfortegnelse
Nordea
Nordea er endnu en af de banker, du højst sandsynligt enten har hørt om eller endda set i gadebilledet. Det er nemlig en af de banker, der ikke kun har mange år på bagen, men som også har formået at udvide, udvide og udvide lidt mere. Det har gjort, at Nordea i dag ikke blot kan bryste sig med at være en af de førende banker i Norden, men at de på verdensplan har gjort sig godt bemærket og sat deres logo permanent på det globale marked.
Nordea uddyber selv, hvordan de gennem de sidste 200 år har hjulpet mennesker med alt inden for den finansielle sektor. De lever efter det motto, at når deres kunder har succes, har de succes. Nu tænker du måske, at det kun gælder store virksomheder, der skal tjene kassen, men dér tager du fejl. Når Nordea snakker om succes, er det nemlig langt fra kun i virksomhedssammenhænge. Nordea arbejder nemlig også hårdt for, at du som privatperson har økonomisk succes. Det betyder, at deres arbejde også indebærer, at du beholder en stabil økonomi, og at du har råd til de ting, din fremtid skal indebære. Bil, bolig og børn er f.eks. tre ting, der typisk står højt på ønskelisten – og det er sjovt nok også nogle af de ting, der er dyrest her i livet. Ofte er det én af disse, der kan eller vil skabe økonomiske bekymringer, og derfor er en bank som Nordea fuldt rustet til at kunne imødekomme dine bekymringer angående dette. Har du succes med at opfylde dine mål i livet (set fra et finansielt perspektiv), så har Nordea med andre ord også opnået deres.
At have godt styr på både den private og erhvervsmæssige finansielle sektor kræver meget – og det kan Nordea om nogen skrive under på. Men de mange års erfaring er ikke til for ingenting, og derfor bugner Nordeas organisation med specialister inden for alle tænkelige finansielle områder. Er du en del af Nordea, vil du derfor altid sidde overfor en specialist, der kan hjælpe dig fra A til Z inden for netop det område, du hører til.
Nordeas store investering i specialiseret medarbejdere har også givet dem store muligheder inden for udviklingen af smarte løsninger. Nordea har altid været, og er stadig, kendt for at udvikle innovative og smarte løsninger, der gør livet nemmere for deres kunder. For år tilbage udviklede Nordea f.eks. bankbusser, der skulle gøre livet nemmere for gravide kvinder, der ikke længere havde mulighed for at tage turen ned i banken (dette er selvfølgelig mange år før vores kære online bank eksisterede). Efterfølgende red Nordea med på bølgen af 50’ernes dinere og lavede det, de kaldte en bank drive-in, hvor Nordeas bankrådgivere stod til rådighed i ægte drive-in stil, og kunden ikke engang skulle forlade sin bil. Dette tager os op til 80’erne, hvor Nordea, som en af de første i verden, udviklede den mobile-bank.
Nordea har kort fortalt fingeren på pulsen, når det kommer til at udvikle smarte løsninger – og den dag i dag har de stadig ikke fjernet fingeren fra hovedpulsåren.
Muligheder i Nordea
Selvom Nordea i mange år har levet godt på deres globale ry, så lægger de stor vægt på, at de stadig opererer lokalt. Som de selv siger, lever de efter princippet: global tilstedeværelse, men lokal service. Det betyder f.eks., at selvom Nordeas brand går på at være med på den digitale bølge, vil de aldrig gå på kompromis med personlig vejledning. Når det er sagt, fylder det digitale dog en del i Nordeas hverdag. Digital innovation er fremtiden, og den indstilling har gjort, at Nordea i dag er kendt for deres digitale løsninger, når det kommer til personlig/privat bank, business bank og bank til store institutioner. Det, at Nordea tilbyder en så bred vifte af finansielle løsninger, hænger dog også sammen med, at de har store ambitioner.
Nordea er nemlig bygget op omkring værdier såsom samarbejde, passion og mod, der alt sammen skal tegne et billede af de ambitioner, Nordea har for sig selv – og der er ingen tvivl om, at det alt sammen er begreber, der er synlige i deres daglige arbejde.
Samarbejde
Nordea samarbejder på tværs af deres afdelinger for at udvikle og skabe de bedste løsninger for deres kunder. Det betyder, at Nordea f.eks. sætter en ære i oplæring af nye rådgivere, så de er sikre på, at deres kunder får den absolut bedste bankrådgivning. Men det er ikke alt. Nordea samarbejder nemlig ikke kun internt, de samarbejder også eksternt – med deres kunder. Hele Nordeas arbejde er bygget omkring dig som kunde, og derfor er Nordea ingenting uden et godt samarbejde til bankens kunder.
Passion
Deres oplæring af nye medarbejdere, og deres fortsatte udvikling af løsning, har alt sammen et præg af den passion, Nordeas medarbejdere bærer. Ikke nok med at de har passion for deres arbejde, de har også passion for deres kunder - og det vil du både kunne se, høre og mærke.
Mod
Mod skal der til, og mod har Nordea nok af. Deres konstante udvikling af bankløsninger er et tydeligt tegn på det, og derfor er mod naturligvis en af deres bærende værdier. Det hele bunder i, at de hver dag spørger indtil, hvad der kan gøre Nordea bedre – og at de samtidig har modet til at føre nye tiltag ud i livet.
Hos Nordea får du altså ikke kun en bank, der har et stort globalt netværk, du får også en lokal og personlig bank oplevelse, hvor du ikke bare er i centrum, men hvor du er fundamentet for banken.